پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3906
-
الف
+

ایران با چین، ایتالیا، آرژانتین، ارمنستان و فرانسه فیلم مشترک می‌سازد

سینمای ایران چند پروژه‌ سینمایی بین‌المللی با همکاری کشورهای چین، ایتالیا، آرژانتین، ارمنستان و فرانسه مقابل دوربین می‌برد.

سینمای ایران چند پروژه‌ سینمایی بین‌المللی با همکاری کشورهای چین، ایتالیا، آرژانتین، ارمنستان و فرانسه مقابل دوربین می‌برد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این باره گفت: همواره یکی از دغدغه‌های بنیاد فارابی، حمایت از ساخت و تولید فیلم مشترک با کشورهای مختلف بوده و در این زمینه نیز طی سه سال‌ اخیر پیگیری‌ها و فعالیت‌هایی انجام گرفته است.

وی همچنین افزود: یک فیلم قرار است با همکاری چین تولید شود که فیلمنامه آن در حال بازنویسی است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره پروژه‌های مشترک با ایتالیا گفت: دو فیلمنامه انیمیشن با مسوولان سینمایی ایتالیا بررسی شده که قرار است یکی از آنها نهایی و تولید شود.

تابش ادامه داد: فیلم سینمایی «کارواجار» نخستین تجربه سینمایی آناهید آباد نیز با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و مرکز سینمای ملی ارمنستان تولید شده که امیدواریم اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر باشد.

وی افزود: «کارواجار» با عوامل ایرانی و بازیگران ارمنستانی در ارمنستان فیلمبرداری شده است.

تابش درباره پروژه مشترک با فرانسه افزود: فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» به کارگردانی سیدرضا خطیبی نیز تولید مشترک سینمای ایران و فرانسه است که در ژانر کودک و نوجوان و با حمایت بنیاد فارابی ساخته شده و به صورت سه بعدی در سینماهای مجهز به این سیستم قابل نمایش است.

وی در ادامه صحبت‌هایش و درباره عمیق‌تر شدن پیوندهای سینمایی و هنری با جهان درباره استقبال از فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» در کشورهای ترکیه و عراق گفت: این فیلم به عنوان یک فیلم استراتژیک، ظرفیت نمایش در کشورهای مختلف را دارد و کشورهای مثل لبنان، عمان و ایتالیا نیز مایل هستند آن را نمایش دهند و بنیاد سینمایی فارابی همواره درخواست‌های کشورهای مختلف در حوزه اکران فیلم را به تهیه‌کننده این فیلم انتقال داده‌ است. همچنین امیدواریم با رفع محدودیت‌های اکران فیلم سینمایی «رستاخیز»، این فیلم عاشورایی نیز در ایران و کشورهای مختلف اکران شود. 

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر